edziadkowie.pl -

Aktywni dziadkowie

Bądź aktywny, dbaj o swoje zdrowie i kondycję

Praca po 50 - gdzie szukać zatrudnienia na przykładzie Bochni

Ostatnia aktualizacja: 2022-06-30  |  Średni czas czytania: 04:25
Pomóż nam wydać książeczeki dzięki którym dzieci polubią jedzenie owoców i warzyw
Zastanawiasz się, gdzie szukać pracy po 50? Zobacz jakie oferty pracy można znaleźć na przykładzie lokalnego rynku pracy w Bochni. Sprawdź, gdzie możesz szukać ofert pracy! Zapoznaj się z dokładnymi opisami zawodów oraz z medianą ich wynagrodzenia.
Praca po 50 - gdzie szukać zatrudnienia na przykładzie Bochni

Praca po 50

Obecnie zmiana pracy jest bardzo powszechna. Dlaczego? Może być to spowodowane wieloma czynnikami, m.in. zmianą miejsca zamieszkania lub niezadowalającym wynagrodzeniem.

Osoby mające ponad 50 lat często borykają się z bezrobociem oraz trudnościami w znalezieniu zatrudnienia. Dlaczego tak jest? Może być to spowodowane tym, że osoby po 50 zbliżają się do wieku emerytalnego, co wiąże się z krótkim pobytem na danym stanowisku w firmie. Jednak nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, że zatrudnienie osób starszych może wnieść wiele zalet w codzienne życie przedsiębiorstwa.

Zalety zatrudnienia osób po 50

Poszukując pracy po 50 warto wiedzieć, jakie zalety można wnieść do danego przedsiębiorstwa. Oto kilka najważniejszych z nich:

  • Zatrudnienie osoby z doświadczeniem - jeżeli dana osoba już wcześniej pracowała, to wnosi ona w życie firmy mnóstwo doświadczenia, umiejętności oraz wiedzy. Jest to bardzo cenny wkład w przedsiębiorstwo;
  • Osoby po 50 zazwyczaj są bardzo lojalne - wiąże się to z tym, że wybierając firmę, w której będą pracować, czują się do niej przywiązani oraz najczęściej zostają w niej aż do czasu emerytury;
  • Ludzie po 50 wykazują się dużym zaangażowaniem oraz dobrą organizacją - po 50 ludzie zazwyczaj mają mniej zobowiązań i mogą większą uwagę oraz zaangażowanie poświęcić swojej pracy;
  • U osób w danym wieku można zauważyć wysoką komunikatywność, brak konfliktowości oraz chęć spędzania czasu w miłej atmosferze;
  • chęć pomocy innym - starsze osoby zazwyczaj z chęcią dzielą się swoją wiedzą oraz doświadczeniem z innymi pracownikami.

Gdzie szukać zatrudnienia - instytucje publiczne

Poszukując pracy po 50 można skorzystać z pomocy instytucji publicznych. Zgłoszenie oraz zarejestrowanie się w Urzędzie pracy jest bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli poszukujemy pracy. Urząd pracy zaznajomiony jest z wieloma aktualnymi ofertami pracy, w tym również dla osób po 50. Z jakich ułatwień można skorzystać podczas kontaktu z Urzędem pracy? Oto kilka z nich:

  • Informacje na temat ofert pracy oraz szkoleń - Urzędy pracy posiadają informację na temat ogłoszeń pracy na danym rynku oraz również zaznajomieni są informacjami na temat ofert szkoleń oraz kursów specjalistycznych;
  • Wsparcie finansowe podczas podnoszenie kwalifikacji - dzięki rejestracji w Urzędzie pracy można uzyskać dofinansowanie do szkoleń, kursów specjalistycznych lub studiów podyplomowych. Urząd pracy może również sfinansować lub dopłacić część kwoty na egzaminy, które pozwalają na wykonywanie danego zawodu.
  • Przygotowanie indywidualnego planu dla osób bezrobotnych po 50 - Urząd pracy posiada w swojej ofercie specjalną ofertę dla osób po 50. Polega ona na tym, że w ciągu 180 dni od rejestracji danej osoby, pracownicy Urzędu przygotowują dla niej indywidualny plan działania.
  • Zatrudnienie subsydiowane - obejmuje ono prace inwentaryzacyjne oraz prace przy robotach publicznych. Oferta prac inwentaryzacyjnych polega na tym, że osoba po 50 zostaje zatrudniona na okres 24 miesięcy a podczas tego okresu koszty składek na ubezpieczenie społeczne oraz koszty wynagrodzenia ponosi starosta;
  • Inne formy wsparcia - bezrobotne osoby po 50 mogą brać udział w specjalnych programach organizowanych przez starostę w porozumieniu z pracodawcami.

Gdzie szukać zatrudnienia - Internet

W aktualnych czasach Internet jest powszechnie znany. Jest on cennym zbiorem wiedzy praktycznie na każdy temat. Warto więc poszukiwanie pracy po 50 rozpocząć od Internetu. Dzięki poszukiwaniu na sprawdzonym i odpowiednim portalu internetowym, gdzie ogłaszane są tylko prawdziwe oferty, można znacznie przyspieszyć proces poszukiwania zatrudnienia. Sprawdź więc, jakie oferty pracy aktualnie ogłaszane są w Bochni, a być może jest tam właśnie coś dla Ciebie!

Gdzie szukać zatrudnienia - Znajomi

Poszukując pracy pamiętaj, aby powiedzieć o tym swoim znajomym. Jest to bardzo skuteczny i efektywny sposób na poszukiwanie pracy, ponieważ osoby te następnie mogą nas polecić w swojej firmie, dzięki czemu być może uda się zdobyć pracę.

Praca w Bochni po 50 - gdzie szukać zatrudnienia? Przykłady

W Bochni aktualnie można znaleźć ponad 260 ofert pracy. Niejedno ogłoszenie świetnie sprawdzi się dla osób powyżej 50 roku życia. Zapoznaj się z trzema przykładowymi stanowiskami pracy wraz z ich dokładnym opisem.

Praca - właściciel punktu kurierskiego

W Bochni aktualnie poszukiwany jest Partner Biznesowy, który będzie prowadził własny biznes współpracując w ramach franczyzy.

Z jakimi obowiązkami mierzy się na co dzień właściciel punktu kurierskiego?

  • kierownictwo danego punktu usług kurierskich,
  • sprzedaż oferty,
  • pomoc klientom podczas nadawania oraz odbioru paczek,
  • zarządzanie niezbędną dokumentacją do wykonywania usług,
  • obsługa systemu odbiorczo-nadawczego.

Jakie wymagania należy spełnić, aby pracować jako właściciel punktu kurierskiego?

  • założenie własnej działalności gospodarczej,
  • pozytywne nastawienie do pracy,
  • chęci do prowadzenia i zarządzania własnym biznesem.

Ważne - na tym stanowisku nie wymaga się posiadania własnego magazynu oraz własnych sieci samochodów.

Co oferowane jest na stanowisku właściciela punktu kurierskiego?

  • możliwość dopasowania modelu pracy do własnych potrzeb,
  • oferowane szkolenia sprzedażowe oraz operacyjne,
  • know how,
  • duża oferta, która pozwoli na utworzenie dużej sieci klientów,
  • opieka oraz pomoc od doświadczonych specjalistów,
  • możliwość sfinansowania inwestycji założenia z dotacji,
  • utworzenie firmy, która cechuje się wysokim wzrostem zainteresowania.

Na jakie wynagrodzenie można liczyć pracując jako właściciel punktu kurierskiego?

Wynagrodzenie szacuje się w okolicach od 5 tysięcy do 20 tysięcy brutto. Zarobki uzależnione są od osoby, która prowadzi dany biznes: od zaangażowania, umiejętności oraz chęci.

Praca - starszy referent

Referent zajmuje się głównie obiegiem, tworzeniem oraz archiwizacją dokumentów w danej firmie.

Jakie inne obowiązki zawodowe wykonuje starszy referent?

  • przyjmowanie oraz ewidencja składanych deklaracji podatkowych, wniosków i innych dokumentów, również w postaci elektronicznej,
  • wydawanie oświadczeń,
  • wprowadzanie do systemu danych z deklaracji podatkowych i innych dokumentów.

Jakie wymagania należy spełnić, aby pracować jako starszy referent?

  • posiadanie min. wykształcenia średniego,
  • umiejętność sprawnej komunikacji z innymi,
  • posiadanie polskiego obywatelstwa,
  • możliwość korzystania w pełni z praw publicznych,
  • znajomość kwestii podatkowych,
  • niewykonywanie zawodu oraz niepełnienie służby zawodowej w organach państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18.10.2006 roku o ujawnianiu informacji z dokumentów bezpieczeństwa państwa,
  • umiejętność obsługi: komputera, telefonu, faksu, drukarki, niszczarki, kserokopiarki,
  • nieskazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwo.

Ile zarabia starszy referent?

Według strony wynagrodzenia.pl mediana zarobków na tym stanowisku wynosi 3 820 PLN brutto. Oczywiście zarobki te zależne są od: umiejętności, stażu pracy w tym zawodzie, doświadczenia, wielkości firmy oraz województwa.

Praca - główny księgowy

Główny księgowy pełni ważna rolę w każdym przedsiębiorstwie. Do jego obowiązków wlicza się m.in.:

  • realizacja polityki finansowej danego ośrodka,
  • zarządzanie gospodarką finansową,
  • opracowanie planu finansowego danej firmy oraz kontrola jego wykonania,
  • prowadzenie oraz zarządzanie ewidencją i sprawozdaniami dochodów budżetowych,
  • realizacja zobowiązań finansowych danego przedsiębiorstwa terminowo,
  • zarządzanie zespołem podwładnych stanowisk,
  • analiza wykorzystania środków finansowych w danym przedsiębiorstwie,
  • obsługa finansowo-księgowa,
  • i wiele innych...

Jakie wymagania należy spełnić, aby pracować jako główny księgowy?

  • posiadanie odpowiedniego wykształcenia: wyższe, średnie zawodowe, średnie ogólnokształcące, pomaturalne, średnie branżowe,
  • co najmniej trzyletnie doświadczenie w pracy w księgowości,
  • wpisanie do rejestru ewidencji biegłych rewidentów,
  • ma ukończony kurs księgowy, potwierdzony certyfikatem,
  • posiada obywatelstwo należące do Unii Europejskiej lub EFTA lub obywatelstwo Konfederacji Szwajcarskiej,
  • i wiele innych zależnych już od konkretnego przedsiębiorstwa.

Ile zarabia główny księgowy?

Według strony wynagrodzenia.pl mediana zarobków na tym stanowisku wynosi 8 040 PLN brutto. Kwota ta uzależniona jest od: doświadczenia, umiejętności, stażu pracy, wielkości firmy oraz województwa.

Oceń ten artykuł:


Zobacz także podobne artykuły:

Pomóż nam wydać książeczeki dzięki którym dzieci polubią jedzenie owoców i warzyw